Urmareste-ne

Agentii Autorizate

Oscar Williams mai are un singur hop până la primul titlu din Campionatul Național Digital pe Circuit Betano

Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) și Betano, unul dintre cei mai dinamici operatori europeni de pariuri sportive și cazinou online, au oficializat parteneriatul pentru prima ediție a Campionatului Național Digital pe Circuit. Sim Racingul a devenit campionat oficial, în premieră în România, sub egida FRAS, sub denumirea Campionatul Național Digital pe Circuit Betano (CNDR Betano). Acesta este singurul eveniment de sport/esport care are loc în direct pe piața actuală din România.

Oscar Williams are un avans de 11 puncte în clasamentul general

Instalat la conducerea campionatului încă de la finalul etapei precedente, în urma modificărilor de clasament rezultate după analiza incidentelor din cursă, Oscar Williams obține la Spa-Francorchamps cel mai important rezultat din acest sezon. Deși a ratat obținerea celui de-al cincilea succes în tot atâtea etape, britanicul a terminat fiecare din cele două manșe pe locul secund.

Cu o evoluție mai mult decât convingătoare, având cel mai rapid tur în fiecare manșă, el a adunat 35 de puncte și va pleca cu un avantaj de 11 puncte în ultima bătălie din acest sezon. 11 puncte care în realitate devin 20, dacă avem în vedere că în calculul total intră cele mai bune șapte rezultate din totalul de opt, Dragoș Simion fiind unul dintre piloții care va trebui să renunțe la cel mai slab rezultat din 2020.

Mihai Șuțeanu a dominat din nou calificările

Pentru a doua oară consecutiv, Mihai Șuțeanu a reușit să domine calificările și să-și asigure plecarea din cea mai bună poziție la startul primei manșe de pe superbul circuit de la Spa-Francorchamps. Un rezultat care n-a făcut altceva decât să confirme că pole position-ul reușit la Imola n-a fost nici pe departe rodul unei întâmplări. Deși a făcut tot posibilul pentru a schimba acest deznodământ, Oscar Williams a trebuit să accepte în final doar poziția a doua pe grila de start, pentru o diferență de numai 19 miimi de secundă.

Pe linia a doua, bătălia pentru poziția a treia a fost și mai disputată, Emanuel Gaczella reușind să-l devanseze pe Dragoș Simion cu doar 3 miimi de secundă. Dar poziția a patra reușită de fostul lider al campionatului era deja un semn că acesta este decis să-și joace șansa până la capăt. Victor Taras și Urmas Riis și-au împărțit locurile de pe linia a treia, în timp ce Top Ten-ul calificărilor a fost completat de Maximilian Junger, Leo Borlovan, Bogdan Mutu și Lukas Hellmann. Florin Mergea n-a mai reușit să repete evoluțiile bune din etapele precedente și a terminat al 17-lea, într-o poziție care l-a scos practic din bătălia pentru primele locuri.

Strategie perfectă pentru Dragoș Simion în Manșa I

Cu siguranță că se va vorbi mult despre prima manșă a etapei belgiene din Campionatul Național Digital de Circuit Betano. Și asta pentru că vorbim de o cursă în care am asistat la un duel fără menajamente între Dragoș Simion, Oscar Williams și Mihai Șuțeanu. Plecat din pole position, Mihai Șuțeanu a jucat pe cartea echipei Willi Motorsport și s-a instalat la conducere. Dar nu pentru a încerca desprinderea, ci doar pentru a-l ține pe Oscar Williams în spatele său, astfel încât colegul său Dragoș Simion să se poată apropia de britanic și să încerce un atac asupra acestuia. Strategie impecabilă din partea celor de la Willi Motorsport, care și-au văzut îndeplinit obiectivul în mare parte.

Dragoș Simion a trecut de Oscar Williams și a terminat manșa în postura de învingător. Și asta în condițiile în care victoria a fost singurul ingredient care mai lipsea din tolba fostului lider. Iar lucrurile puteau să fie și mai frumoase dacă Mihai Șuțeanu ar fi reușit să asigure dubla pentru Willi Motorsport. Pus în situația de a se duela cu doi adversari simultan, Oscar Williams a făcut tot ce era omenește posibil. L-a depășit pe Șuțeanu, l-a atacat continuu pe Simion și a terminat pe locul secund la 3,51 zecimi de secundă față de învingător. Sigur, mulți s-ar fi așteptat ca britanicul să riște puțin mai mult în tentativa de obținere a celui de-al cincilea succes consecutiv în prima manșă. Dar asta nu s-a mai întâmplat, Williams fiind perfect conștient de importanța rezultatului.

În ciuda victoriei, Dragoș Simion a pierdut poziția de lider în clasamentul general. foto: www.fras.ro

În spatele celor care și-au disputat bătălia de pe podium, Leo Borlovan a reușit să termine al patrulea după ce a plecat în cursă de pe poziția a opta. Un rezultat remarcabil pentru timișoreanul cu performanțe din ce în ce mai bune de la o etapă la alta, pilotul de la GP24 E-Sports fiind singurul care se mai poate interpune în „afacerea” dintre Oscar Williams și Dragoș Simion. Locurile din Top Ten au fost completate de Emanuel Gaczella, Maximilian Junger, Victor Taras, Robert Prepeliță, Lukas Hellmann și Urmas Riis. Cu doar trei locuri câștigate față de poziția de start, Florin Mergea s-a clasat al 14-lea și a ieșit practic din bătălia pentru titlu.

Tensiune maximă în Manșa II, cu Victor Taras învingător

După o primă jumătate de oră în care am privit cu sufletul la gură disputa dintre Dragoș Simion, Oscar Williams și Mihai Șuțeanu, era evident că bătălia își va găsi o continuare și în manșa secundă. Condițiile erau și mai grele, fiind dictate de plecarea primilor zece clasați în ordine inversă. Tensiunea a fost maximă și acest lucru avea să se vadă și la final, când doar 23 din totalul celor 30 de concurenți vor trece linia de sosire.

Victoria i-a revenit lui Victor Taras, care își pune și el numele pe lista învingătorilor și urcă totodată pe poziția a șasea în campionat. Singurul care a încercat să-l detroneze a fost Oscar Williams. Plecat de pe poziția a noua, el și-a văzut de cursă și după ce și-a croșetat adversarii încet dar sigur, avea să treacă linia de sosire al doilea, la 7,6 sutimi de secundă de învingător! L-a atacat pe lider, a încercat să treacă în fața acestuia, dar fără să riște un incident care să-i spulbere „construcția” din cele patru etape precedente.

Victor Taras s-a impus în Manșa II și a urcat pe locul 6 în clasamentul general. foto: www.fras.ro

La mare distanță, Maximilian Junger și-a asigurat ultima poziție de pe podium, în timp ce Dragoș Simion a venit al patrulea, urmat de Emanuel Gaczella și Mihai Șuțeanu. Dar locul al patrulea nu mai înseamnă prea mult pentru fostul lider, care știe că va trebui să renunțe la unul dintre cele opt rezultate pe care le va contabiliza la final de campionat. Condiții în care, misiunea sa devine din în ce mai dificilă.

A mai rămas o etapă din Campionatul Național Digital pe Circuit Betano. Pe 5 iunie, titlul se decernează pe Motorpark Romania

Campionatul Național Digital pe Circuit Betano va avea un total de opt etape. Primele 7 s-au disputat deja pe circuitule de la Silverstone, Red Bull Ring, Nürburgring, Barcelona, Mugello, Imola și Spa-Francorchamps,  ultima este programată pe 5 iunie pe circuitul Motorpark Romania.

Precalificările vor avea loc săptămânal, de duminică până joi la prânz, urmând ca în zilele de vineri să se desfășoare finalele între primii 30 de participanți, care au înregistrat timpii cei mai buni. A șaptea etapă va avea loc pe circuitul de la Spa-Francorchamps, vineri, 29 mai, de la ora 23:00, și va fi transmisă online live pe canalul de YouTube al Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS), dar și în direct pe postul de televiziune Pro X.

Și tu te poți întrece cu piloți de top!

În Campionatul Național Digital pe Circuit Betano se pot înscrie toți piloții licențiați FRAS pentru 2020, dar și persoanele nelicențiate. Acestea din urmă vor fi nevoite să se licențieze la Federație ca piloți digitali și să se înscrie în etape. Competiția se va desfășura de pe computer, iar pentru a participa, un utilizator are nevoie de Windows ca sistem de operare, de un simulator sau volan special pentru jocuri și de instalarea jocului Assetto Corsa.

Astfel, Campionatul Național Digital pe Circuit Betano devine locul în care fanii și piloții virtuali (gamerii) se pot duela cu protagoniștii din campionatele naționale de raliuri. Campionii care sunt deja piloți vor primi licențe gratuite în sezonul 2021 în campionatele de raliuri, iar licențiații digital vor primi cursuri de pilotaj și conducere defensivă în cadrul școlilor acreditate FRAS. Regulamentul oficial al Campionatului poate fi consultat pe site-ul oficial al FRAS.

+ posts

Promotii